Terima kasih kepada semua pengunjung blog zilakasim..... mulai dari 22 feb 2010... zilakasim sudah bepindah ke www.zilakasim.com.... nanti klik gambar kat bawah untuk masuk blog baru ni ekkkk...... TQVM

About Me

My photo
I'm working lady but have interest in sewing.... Menjahit adalah terapi paling berkesan untuk aku hilangkan sifat panas baran... syukur ke hadrat ilahi

Friday, January 22, 2010

Peniti Patchwork, Applique, Quilt, Baju



jarum bersama pin cushion... lupa dah nama buah ni

Semua orang mesti tertanya mengapa aku buat topik ni.... actually aku nak berkongsi pengalaman serta pengetahuan tentang jarum2 peniti ni... mesti semua org guna peniti yg kat kedai tu kan... murah.... pastu kuatiti yg banyak...apa yang aku boleh rumuskan tentang jarum peniti yg aku buat koleksi pastu ada juga yg hilang masa buat kelas... aduhhhhhhhhhh... ramai yg ambik since bila guna peniti aku tu... pastu yg tak tahan peniti bunga aku makin lama makin pupus.... sebabnya tiap kali kelas ramai yg minta sebagai hadiah.... pening2


Ciri2 peniti yg aku ada sekarang
  1. Tajam so tak rosakkan kain... kalu kena jari mau terasa menjerit jap... ni telah diakui oleh kawan aku seorang tukang jahit... jarum biasa habis tertarik benang kain 
  2. Panjang dan pendek (ikut kesesuaian jahitan) 
  3. Boleh kita jahit terus atas peniti... tak patah jarum jahit kita 
  4. Tak berkarat 
  5. Yg bunga tu boleh guna utk iron  
  6. Cute n comel.. ni aku jeee yg suka, org lain tak kisah kot
note : rasanya ni yg terkeluar kat minda sekarang ni... kalu ada lagi... nanti aku tambah lagi



yg hujung warna emas tu tu jarum biasa... so u all boleh bandingkan sendiri... yg bengkok tu masih ok... kikiki... aku mmg guna cukup2



ni koleksi jarum aku... ada yg aku tak guna lagi pun... sayang kot.. tak tahu la sayang ke apa... mungkin dah terlampau banyak.. tak tahu nak guna yg mana satu kot

post signature

1 comments:

iQQa coLLecTion on May 11, 2014 at 1:23 AM said...

salam..kak ada jual ke..jarun yg bunga tu..erm..tajam jarum tu.. kalo ada brapa ye

Related Posts with Thumbnails