Terima kasih kepada semua pengunjung blog zilakasim..... mulai dari 22 feb 2010... zilakasim sudah bepindah ke www.zilakasim.com.... nanti klik gambar kat bawah untuk masuk blog baru ni ekkkk...... TQVM

About Me

My photo
I'm working lady but have interest in sewing.... Menjahit adalah terapi paling berkesan untuk aku hilangkan sifat panas baran... syukur ke hadrat ilahi

Thursday, January 14, 2010

Acara Makan2

Actually ni aku buat masa balik kg masa tahun baru... tapi tak sempat nak upload... aku ni kalu balik  kampung aku jadi sewel sikit... macam2 nak makan, aku nak makan makanan traditional kelate jeee... so pagi2 aku ke pasar borong. beli ikan. ayam. ulam n macam2... pastu balik rumah call my sis in law masak... hehhehehe... aku kukus laksam, tang kuah my in law yg buat... laksam tu aku buat separu... adik bongsu aku yg siapkan... hahahhahha... aku ni kurang sikit bab masak2... makan ok jeee masak tu hehehehe... maklum la..


laksam yg cam tak jadi.. hehehe



ni jadi sikit..



potong daun kesum, bungan kantan ngan daun serai kayu ... tak tahu kat call what...



daun serai kayu n bunga kantan utk ulam


daun kesum ngan daun serai kayu

Esoknya pula adik bongsu nyerr besady 2nd Januari 2010, so aku bagi dia duit utk buat kek coklat kukus.. dia terror buat kek ni... sedap juga... malam tu juga kami sekeluarga buat tahlil utk arwah ayah.. so masak ayam bakar berempah, ikan patin masak tempoyak, daging singgang, pucuk paku kerabu, ulam, tembikai... rasabya tu je menunya


 
hadiah untuk adik bongsu cum mak su


tolong mixed jer.. hehehe



ayam berempah sedang dibakar...



dah nak masak ayam tu



kek dah siap... tapi maaf ekkk cameragirl umur 8 thn.. so ni jer hasil dia ambik... mmg blur2 terus



penutup acara makan2.... majlis tahlil utk arwah ayah








post signature

0 comments:

Related Posts with Thumbnails