Terima kasih kepada semua pengunjung blog zilakasim..... mulai dari 22 feb 2010... zilakasim sudah bepindah ke www.zilakasim.com.... nanti klik gambar kat bawah untuk masuk blog baru ni ekkkk...... TQVM

About Me

My photo
I'm working lady but have interest in sewing.... Menjahit adalah terapi paling berkesan untuk aku hilangkan sifat panas baran... syukur ke hadrat ilahi

Wednesday, May 13, 2009

Macamana aku terjebak dalam seni jahitan kreatif

Untuk tatapan pembaca semua, penglibatan aku dalam dunia jahitan kreatif adalah secara tidak langsung...... sebenarnya kisah aku bermula begini... cewah cam la famous lak

Aku buat degree in finance secara part time, so masa aku memag padat dan tahap penat tu x boleh nak cerita. Setiap hari selepas kerja aku perlu hadir ke kelas di UPM, hari minggu juga aku perlu buat assignment bersama kawan-kawan. Aku mengambil masa 3 tahun bagi untuk menghabiskan study tu, usaha aku selama tidak sia-sia, dan aku berjaya mendapat degree dengan result yang cukup membanggakan.

Selepas tamat degree, aku merasakan masa aku terbuang begitu sahaja. Aku cuba mendapatkan pandangan kawan-kawan mengenai boring aku yang sudah sampai tahap maksimum, segala buku cerita aku baca ternasuk majalah tetapi aku rasa macam tidak puas lagi. Kawan aku mencadangkan aku belajar jahit.... bagus juga idea dia tu, maklum la selama ini baju hantar balik kat mak untuk jahit.....

Terus aku search kat internet, rezeki aku kot terjumpa web epal, terus call epal, masih ingat lagi , lunch aku terus pergi pusat epal, jumpa indot, terus confirm beli mesin

So bermula kegiatan hari minggu aku di pusat epal, May 2006 aku memiliki mesin jahit harmony 2409. Setiap malam aku begitu teruja menjahit....

so kisah selanjutnyaaaaaaaa tunggu next coretan

0 comments:

Related Posts with Thumbnails